Představení projektu
Vytvořili jsme moderní webovou aplikaci, kterou používají zaměstnanci Missivy, obchodní partneři, poradci i koncoví spotřebitelé. Vše z cloudu a v jedné aplikaci odkudkoliv.
Aplikace umožňuje vytvářet objednávky, které se následně započítávají do obratů obchodních skupin, ze kterých se následně spočítají provize. Veškeré výpočty a pohyb zboží zaznamenávají propracované statistiky a reporty.
Součástí řešení je nespočet propojených systémů třetích stran přes API pro automatizovaný a bezproblémový provoz aplikace.
Missiva je výrobcem, prodejcem a distributorem produktů každodenní spotřeby. Jejich přístup je přátelský k lidem i přírodě a hlavním posláním je pomáhat lidem. Základem podnikání je síť partnerů, kteří se podílejí na přímém prodeji a šíření povědomí o produktech mezi spotřebitele.
Vytvořit v relativně krátkém časovém období novou webovou aplikaci, která nahradí aktuálně nedostačující systém. Mezi hlavní požadavky patřila správa databáze zákazníků i partnerů spolu s registrací do sítě, vytváření sdružených objednávek, výpočet skupinových informací, výpočet provizí z obratů a kompletní expediční modul.
Rozdělení aplikace
Obchodní partneři a koncoví spotřebitelé, kteří jsou nedílnou součástí řízení chodu společnosti, používají stejnou webovou aplikaci jako Missiva. Mohou ale používat pouze funkce, které jim dle typu zákazníka a práv náleží.
Interní team Missivy má funkce rozšířené o potřeby řízení společnosti, správu zákazníků, objednávek a mnoho dalších. I zde používáme úrovně práv pro přístup jen do určitých modulů.
Toto řešení nám umožnilo efektivní vývoj jedné aplikace, kde zákazníci na jedné straně objednávají a mají přehled o své obchodní skupině a na druhé straně Missiva řeší vše kolem skladu, objednávek, expedice, výkonu prodeje, zákazníků a provizí. V kombinaci s dvoufázovým ověřením přístupu přes SMS je aplikace bezpečná a spolehlivá.
Nástěnka
Zobrazení základních informací s důrazem na přehled o celkovém dění.
Obsah nástěnky je vždy přizpůsoben přihlášenému účtu. Zákazníci vidí přehled osobních i skupinových informací spolu s aktuální úrovní bonusu. Missiva má naopak přehled o počtu nových objednávek a prodeji produktů.
Pro zákazníky
Pro Missivu
Obchod
Tento modul je primárně určen pro koncového spotřebitele, který je zvyklý na běžné fungování e-shopu. Akce a slevy komunikují se zákazníky prostřednictvím bannerů a produkty jsou rozděleny do kategorií. Produkty lze vkládat do košíku a poté objednat s možností výběru dopravy a platby.
U většiny produktů lze vybírat jak z velikostní tabulky, tak například zjistit více informací o složení či návodu k použití.
Objednávky
Modul sdružuje veškeré objednávky od zákazníků i telefonické objednávky ze zákaznického centra. Lze vytvořit i tzv. sdružené objednávky pro více zákazníků najednou, kdy se u každého z nich hlídají rozdílné cenové hladiny.
Systém hlídá i naplánované slevy a automaticky přepočítává ceny produktů. Též při splnění podmínek probíhajících akcí vkládá produkty zdarma automaticky do košíku. Důležitá je i funkce hlídání maximální hmotnosti zásilky a rozdělení do více balíků.
Expedice
Na míru vytvořený expediční modul zajišťuje bezproblémovou kompletaci objednávky do balíku. V procesu balení se používají běžné čtečky EAN kódů, které slouží pro načtení objednávky z dodacího listu a po naskenování jednotlivých produktů se na obrazovce označují jako produkty vložené do balíku.
Důležitým faktorem je i kontrolní vážení. Po kompletaci se balík váží a skutečná váha musí souhlasit s odhadovanou váhou v aplikaci. Pokud váha souhlasí, systém tiskne štítek od dopravce a tento balík eviduje jako připravený k předání dopravci. Vyžaduje-li situace v průběhu rozdělit objednávku do více balíků, můžeme tak učinit.
Skupinové informace
Základem všech výpočtů jsou skupinové informace. Na základě dat z objednávek se počítají body, které ovlivňují úroveň bonusu a tím i hodnotu provize.
Běžný provizní model je rozšířen o mnoho unikátních pravidel a druhů provizí, které přináší zajímavé podmínky pro všechny zákazníky.
Statistiky
Detailní statistiky a reporty jsou klíčové pro fungování společnosti. Kombinací grafů a komplexních tabulek jsme dosáhli ideálního řešení, díky kterému je možné získat požadované informace na pár kliknutí.
Například produktové statistiky pracují na principu zobrazení výsledku hlavní kategorie, kde je možné se postupným rozbalováním dostat až ke konkrétnímu produktu.
Ostatní
Součástí takto rozsáhlé webové aplikace je mnoho menších submodulů, které ulehčují práci nebo automatizují každodenní procesy jak zákazníkům tak zaměstnancům společnosti Missiva.
Na vylepšování neustále pracujeme a je naším společným cílem plnit hodnoty společnosti, a zákazníkům co možná nejvíce zpříjemnit zážitek při používání aplikace.
Reklamace
Jednotlivé případy reklamací se evidují v samostatném submodulu. Reklamace je vždy spojená s popisem problému, návrhem řešení a výsledkem případu. Na základě vyhodnocení reklamace se přes účetní modul vystavují opravné daňové doklady.
Produkty
Katalog produktů slouží pro zanesení a nastavení produktů k prodeji. Lze nastavit různá pravidla zobrazení produktů na základě typu zákazníka i jejich cenové hladiny.
Provize a renty
Automatický výpočet na základě skupinových informací, který slouží k přípravě platebních příkazů i generování provizních faktur.
Soutěže
Forma gamifikace pro všechny. Na základě pravidel lze sestavit unikátní soutěž dle potřeb a zahrnout libovolné okruhy odpovídajících zákazníků.
Produkce
Součástí vývoje webové aplikace jsme se podíleli na pořízení nových produktových fotografií. Hlavním cílem bylo mít veškeré fotografie v jednotném pohledu, barevnosti a stylu. Výsledek stojí za to a fotografie dodávají celé aplikaci pocit čistoty a úhlednosti.